V historii malířského uní lze jen těží nalét takovou jakou dokázal stvořit na svch plátnech ára imrman. V jeho lesních motivech se sice vyskytoval jelení ptláci a řada jiných ovšem paseka zůstala jeho doménou. Cimrmanov se podařilo zachytit i létající třísky při kácení lesa. Někdy jimi bývala jeho plátna přímo prošpkována. Mistr totiž rád maloval v beprostřední blíkosti dřevorubců. Povšimněte vtřeštěného v němž věz tříska. Patří divokému trestanému za nepřiměřenou zvědavost. S tímto malířským imrmanovským však brzy neboť se mu zalíbil nové umělecké postup. když v chlévě portrétoval zapol na žlabu odložený krajíc chleba s marmeládou. Po chvíli hledal, že krajíc je obspán mouchami v marmeládě. a namazal marmeládou celou plochu plátna. Mouchy jedna za druhou dosedal na lepkavý a neslně vytvářel svými těl rozlčné mot.