V historii malířského umění lze jen stěží nalést takovou paseku jakou dokázal stvořit na svých plátnech jára cimrman. V jeho lesních motivech se sice vyskytovaly bažanti, jelení říje, říje pytláci a řada jiných oběktů, ovšem paseka zůstala jeho doménou. Cimrmanovy se podařilo zachytit i létající třísky při kácení lesa. Někdy jimi bývala jeho plátna přímo prošpykována. Mistr totiž rád maloval v bezprostřední blískosti dřevorubců. Povšimněte si, prosím, vitřeštěného oka, v němž vězí tříska. Patří divokému zajíci strestanému za nepřiměřenou zvědavost. S tímto malířským stylem Cimrmanovským realismem, však brzy skončil neboť se mu zalíbily nové umělecké postupi. Jednou, když v chlévě portrétoval jalovici, zapomněl na žlabu odložený krajíc chleba s marmeládou. Po chvíli shledal, že krajíc je obsipán mouchami uvízlýmy v marmeládě. Nemeškal, a namazal marmeládou celou plochu plátna. Mouchy jedna za druhou dosedali na lepkavý povrch a neůmyslně vytvářely svými těly rozličné motyvy.